نکته

گلچینی از نکات نغز و اندیشه های ناب

نکته

گلچینی از نکات نغز و اندیشه های ناب

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

۳۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

یکی از مهم‌ترین وظایفی که بدن ما باید هر روز چندین نوبت انجام دهد، فرآیند هضم و جذب مواد غذایی است.دلیل اصلی اینکه فرآیند هضم و جذب مواد غذایی باید در طول قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش به درستی انجام شود‌، جذب ریزمغذی‌های ضروری برای بدن است تا به واسطه آن املاح لازم برای رشد و حفظ سلامت بدن به موقع و به میزان کافی در اختیار تمام بافت‌ها و سلول‌ها قرار بگیرد.
پنج نکته مفید و غیردارویی برای کمک به هضم و جذب بهتر مواد غذایی عبارتند از:
  • شاهد شکیبا
  • شاهد شکیبا
  • شاهد شکیبا
  • شاهد شکیبا

  • شاهد شکیبا
اسبی که رابرت هاردمن انگلیسی سوار بر آن است از نژاد شایر بوده و علاوه بر داشتن ۳ متر قد ، ۱ تن نیز وزن دارد.
  • شاهد شکیبا

از خانمی پرسیدند : شنیده ام پسر و دخترت هر دو ازدواج کرده اند، آیا از زندگی خود راضی هستند ؟
خانم جواب داد : دخترم زندگی خوشی پیدا کرده که من همیشه برایش آرزو می کردم. ابدا دست به سیاه و سفید نمی زند .
صبحانه را در رختخواب می خورد. بعد از ظهرها هم دو سه ساعتی می خوابد. عصر با دوستانش به گردش می رود و شب هم با تفریحاتی مثل سینما و تلویزیون سر خود را گرم می‌کند. یقین دارم که دامادم هم با داشتن چنین همسری سعادتمند است !
پرسیدن وضع پسرت چطور است ؟
گفت : اوه اوه !!! خدا نصیب نکند ! بلا بدور ، یک زن تنبل و و وارفته ای دارد که انگار خانه شوهر را با تنبل خانه اشتباه گرفته است .
دست به سیاه سفید که نمی زند . اصرار دارد که صبحانه را در رختخواب بخورد .
تا ظهر دهن دره می کند. بعد از ظهرها باز تا غروب خبر مرگش کپیده ! عصر هم از خانه بیرون می رود و تا نصفه شب مشغول گردش است . با وجود این زن ، پسرم بدبخت است!

  • شاهد شکیبا

  • شاهد شکیبا
کره خاکی که ما روی آن زندگی می کنیم سراسر از شگفتی است: جنگل ها، بیابان ها، یخ ها و دریاها. این ها همه مناظری هستند که هرکدام به تنهایی سرشار از زیبایی های خیره کننده ای هستند اما در این کره پر از شگفتی مکان هایی وجود دارند که با دیدنشان فکر می کنیم از جهانی دیگر وارد زندگی ما شده اند و متعلق به زمین نیستند.

صخره های موجی شکل در آمریکا:
  • شاهد شکیبا

دکتر آرون گاندی، نوۀ مهاتما گاندی و مؤسّس مؤسّسۀ "ام ‌کی ‌گاندی برای عدم خشونت"، داستان زیر را به عنوان نمونه ای از عدم خشونت والدین در تربیت فرزند بیان میکند:

  • شاهد شکیبا

شیخی را از احوالات مهاجرت پرسیدند، بگفت هرکسی را بسته به سنگینی نامه ی اعمالش حکمی دگر است.

لیک اهل سلوک فرموده اند که هفت مرحله دارد و مرتبت هرکدام را ندانی مگر از آن مرحله به سلامت بیرون آیی و اگر مرد راه نباشی به خوان هفتم نرسی.

 
اول) نیت: آن لحظه است که مهاجر به ستوه می آید و عزم هجرت می کند. از این نقطه فرد از خاک خود کنده شده است و ولوله ی عزیمت در جانش افتاده و به جرگه ی مهاجرین پیوسته است. از مناسک این مرحله دویدن به دنبال وکیل و انتظار در صف طویل درب سفارت و دارالترجمه و آزمون آیلتس و تافل و نوافل و ال و بل است و این خود اول قدم است.

  • شاهد شکیبا
  • شاهد شکیبا
بوسه 6000 ساله
  • شاهد شکیبا
شناخت عجایب هفتگانه جهان همواره یکی از علایق ما بوده است. در این مطلب شما با عجایب هفتگانه دنیای مدرن همراه با عکس و توضیح مختصری آشنا خواهید شد.


این فهرست توسط انجمن مهندسان عمران آمریکا تهیه شده است:

۱- تونل مانش (Channel Tunnel):


این تونل که ۵۳ کیلومتر طول دارد انگلیس را به فرانسه متصل می کند. این تونل در عمق ۴۰ متری دریا و با صرف هزینه ای حدود ۶ میلیارد پوند در سال ۱۹۹۴ در کاله فرانسه افتتاح گردید.
  • شاهد شکیبا

ملاحظاتی بر این نوشته:آمریکایی ها همواره سعی می کنند احساس برخورداری را حتی در فقرا بر انگیزند. برای اینکه فقرایی که شلوار شان پاره شده است و امکان تعویض آن را ندارند احساس فقر نکنند شلوار پاره را پای هنرپیشه ها می کنند و عکس می گیرند تا احساس مد کنند. آنوقت جوانان غرب زده و مفتنون فکر می کنند که آخر مده؟!! واقعا که متاسفم برای این افراد بی محتوی

متن زیر به نقل از وبلاک رک و راست است:

** امیدورام به کسی برنخوره !!

توی منطقه ی بالا شهر دیدمش.

دلم براش سوخت.
از فرط تعجب، خشکم زد.
باورم نمی شد که توی بالاشهر هم فقیر پیدا می شه...
 
خواستم یه مبلغی پول از جیبم در بیارم و بهش کمک کنم تا بتونه برای خودش لباس بخره.
 
اون پسر که متوجه نگاه چپ چپ من به خودش شده بود گفت:
معلومه که جهان سومی هستی. اگه آدم مدرنی بودی به زیباترین مد سال اینقدر چپ چپ نگاه نمی کردی. ناشی !!!
 
  • شاهد شکیبا

فبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ (سوره الرحمن)
پس کدام یک از نعمات پروردگارتان را انکار می کنید؟
در روایات اسلامی آمده که کفار مکه از پیامبر اسلام (ص) تقاضا کردند برای صدق دعوی خود ماه را به دو نیم بشکافد و به او قول دادند که اگر چنین نماید به دین اسلام و صدق گفتار او ایمان خواهند آورد... آن شب آسمان صاف و ماه به صورت کامل (بدر) بود، پیامبر (ص) از خداوند خواست تا آنچه را که کفار مکه از او خواسته اند به آنها نشان بدهد تا ایمان بیاورند... خداوند دعای پیامبرش را اجابت کرد... و سپس ماه به دو نیم شکافته شد، نیمی در کوه صفا و نیم دیگر در کوه قیقعان در مقابل آن قرار گرفت.

کفار مکه که در حال مشاهده این واقعه بودند گفتند که محمد (ص) ما را سحر کرده است، سپس گفتند اگر او ما را سحر کرده باشد نمی تواند همه مردم را سحر کند، ابوجهل گفت: "صبر کنید تا یکی از اهل بادیه بیاید و از او سئوال کنیم که آیا انشقاق ماه را دیده است یا نه، اگر تایید کرد ایمان می آوریم و اگر نه معلوم می شود که محمد (ص) چشمان ما را سحر کرده است."

 بالاخره یکی از اهالی بادیه به مکه آمد و این خبر را تصدیق کرد و آنگاه ابو جهل و مشرکان گفتند: "این سحر مستمر است" و آنگاه این آیات مبارک نازل شد ... "اقتربت الساعه وانشق القمر ..." باری این موضوع پایان یافت و مشرکان ایمان نیاوردند.

در یکی از نشستهای دکتر زغلول النجار در یکی از دانشگاههای انگلیس، وی در خصوص معجزه شق القمر در صدر اسلام به دست پیامبر (ص) به عنوان یکی از معجزات پیامبر (ص) که توسط ناسا به اثبات رسیده است صحبت می کرد. در این میان یکی از حاضران که به اسلام خیلی توجه و اهتمام داشت به نام "داوود موسی بیتکوک " که در حال حاضر نیز رئیس حزب اسلامی بریتانیاست ماجرای مسلمان شدن خود را اینگونه نقل کرد:

  • شاهد شکیبا

هیـــس! وقتی میشنوی میگن اُمُل!

وقتی میشنوی میگن کلاغ سیاه..وقتی میشنوی میگن چادرنشین..

  • شاهد شکیبا

یا أیها الذین آمنوا آمنوا بالله و رسوله... نساء/136

ای کسانی که ایمان آوردید، همانا «انسان» بودن و بهره ‌مند بودن از «صفات انسانی» شرف دارد به اسلام زبانی و ریا و جانماز آب کشیدن شما!!!

  • شاهد شکیبا

  • شاهد شکیبا

از دختر جوان و چادری پرسیدند :

از چه نوع آرایشى استفاده مى کنى ؟ گفت : اینها رو به کار مى برم :

  • شاهد شکیبا