نکته

گلچینی از نکات نغز و اندیشه های ناب

نکته

گلچینی از نکات نغز و اندیشه های ناب

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

عجایب هفتگانه جهان

چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۴:۴۸ ب.ظ
شناخت عجایب هفتگانه جهان همواره یکی از علایق ما بوده است. در این مطلب شما با عجایب هفتگانه دنیای مدرن همراه با عکس و توضیح مختصری آشنا خواهید شد.


این فهرست توسط انجمن مهندسان عمران آمریکا تهیه شده است:

۱- تونل مانش (Channel Tunnel):


این تونل که ۵۳ کیلومتر طول دارد انگلیس را به فرانسه متصل می کند. این تونل در عمق ۴۰ متری دریا و با صرف هزینه ای حدود ۶ میلیارد پوند در سال ۱۹۹۴ در کاله فرانسه افتتاح گردید.
 

۲- برج سی ان (CN Tower):


این برج مخابراتی در تورنتو کانادا در سال ۱۹۷۶ ساخته شد. در سال ۲۰۱۲ این برج سومین برج بلند جهان با ارتفاع ۵۵۳٫۳ متر شناخته شد.
 

۳- ساختمان امپایر استیت (Empire State Building):


این ساختمان ۱۰۲ طبقه ای در سال ۱۹۳۱ در نیویورک بازگشایی شد. این ساختمان در آن دوران بلندترین ساختمان جهان بود.
 

۴- پل معلق گلدن گیت (Golden Gate Bridge):


این پل در سال ۱۹۳۷ روی تنگه گلدن گیت در سانفرانسیسکو آمریکا ساخته شد. این پل ۱۳۰۰ متر طول و ۶۷ متر ارتفاع دارد.
 

۵- سد ایتایپو (Itaipu Dam):


این سد در مرز برزیل و پاراگوئه در بزرگترین نیروگاه برقابی جهان واقع شده. ساخت سد Itaipu که بیش از ۸ کیلومتر طول دارد، در سال ۱۹۸۴ به پایان رسید. کشورهای برزیل و پاراگوئه مشترکا از برق تولیدی این سد استفاده می کنند. جالب است بدانید این ۹۰% برق مورد نیاز پاراگوئه از این سد تامین می شود.
 

 
۶- سیستم حفاظتی دریای شمال هلند (Netherlands North Sea Protection Works):


نزدیک به یک سوم هلند پایین تر از سطح دریا قرار دارد! به همین دلیل این کشور برای حفاظت از زمین های خود اقدام به ساخت موانعی در برابر اقیانوس به منظور جلوگیری از آب گرفتگی زمین ها، نمود. بخشی از این سد که بیش از ۳۰ کیلومتر طول دارد مابین سال های ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۲ با نام Afsluitdijk ساخته شد. این پروژه باور نکردنی به عنوان یکی از شگفتی های دنیای امروزی شناخته شد.
 

۷- کانال پاناما (Panama Canal):


مسیر آبی بین المللی که بنام کانال پاناما مشهور است حدود ۷۷ کیلومترطول دارد و مسیر عبور کشتی ها از اقیانوس اطلس به اقیانوس آرام می باشد و باعث شده تا سفر این کشتی ها بیش از 9500 کیلومتر کاهش یابد. این کانال در سال های ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۴ ساخته شد.

منبع: نکست هالیدی

 

  • شاهد شکیبا