نکته

گلچینی از نکات نغز و اندیشه های ناب

نکته

گلچینی از نکات نغز و اندیشه های ناب

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

ترین های دنیا

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۴۹ ب.ظ

بزرگترین پروانه در دنیا

بلندترین درخت خرما


بلند قد ترین مرد دنیا


بزرگترین موش دنیا


بزرگترین گوسفند دنیا


عجیب ترین نوع ساعت که روی ناخن قرار داده میشود


بزرگترین گاو دنیا


عجیب ترین چشم دنیا با دو عنبیه


بزرگترین شاخ گاو
 در جهان با محیط ۹۵٫۲۵ سانتی متر متعلق به یک گاو واتوسی آفریقایی به نام لارچ (lurch ) بود که توسط جینیس ولف ( Janice Wolf ) آمریکایی در گاسویل ( Gassville ) ایالت آرکانزاس (Arkansas ) نگهداری می شد.



خانم کتی یونگ ( 
Cathie Jung ) متولد ۱۹۳۷ آمریکا با بلندای ۱٫۷۲ متر و دور کمری ۳۸٫۱ سانتی متر که ۱۵ بار اندازه گیری شده است هم اکنون دارنده باریک ترین کمر در جهان می باشد.


قارچ سپید دنبلان ( 
White Truffle ) با نام دیگر ( Tuber magnum pico ) گرانترین قارچ خوراکی جهان است.قیمت هر کیلو از این قارچ به بیش از ۳ هزار دلار می رسد.این قارچ ها تنها در نواحی پیمونت (Piedmont ) ، املیا رومانیا ( Emilia-Romagna ) ، توسکانی ( Tuscany ) و مارکه ( Marches ) ایتالیا و همچنین در شبه جزیره ایستریا ( Istrian peninsula ) در کرواسی یافت می شوند.این قارچ ها زیرزمینی هستند و تنها با کمک سگ های آموزش دیده می شود مکان این قارچ ها را پیدا کرد.


بزرگترین تخم
 یک پرنده زنده را یک شترمرغ در مزرعه ای متعلق به کرستین و گونار سالین ( Kerstin and Gunnar Sahlin ) از شهر بورلنیه ( Borlänge ) سوئد، در ۱۷ می ۲۰۰۸ گذاشت که وزن آن به ۲٫۵۸۹ کیلو گرم می رسد.


کوچکترین سگ زنده جهان
 که یک سگ مو بلند ماده و از نژاد سگ های شیهواهوا ( Chihuahua ) می باشد بو بو ( Boo Boo ) نام دارد که در ۱۲ می ۲۰۰۷ اندازه گیری شد و بلندای آن ۱۰٫۱۶ سانتی متر بود.خانم لانا السویک ( Lana Elswick ) از ریسلند ( Raceland ) در ایالت کنتاکی ( Kentucky ) آمریکا از این سگ کوچک نگهداری می کند.

  • شاهد شکیبا